Засідання експертної творчої групи «Муза»

21 січня 2021 року в програмі Meet пройшла зустріч експертної творчої групи викладачів зарубіжної літератури закладів професійної (професійно-технічної) освіти Запорізької області на тему «Шляхи формування компетентної особистості на уроках зарубіжної літератури».

У зустрічі взяли участь методист НМЦ ПТО у Запорізькій області Четверякова Лілія Іванівна, керівник творчої групи «Муза» Чигілейчик Жанна Миколаївна, члени творчої групи: викладач ДНЗ «Запорізький центр професійно-технічної освіти водного транспорту» Наугольнова Тамара Олександрівна, викладач ДНЗ «Пологівський професійний ліцей» Прокопенко Марина Володимирівна, викладач Федорівського центру професійної освіти Остапчук Наталія Миколаївна.

Прокопенко М.В. ознайомила присутніх з методичною розробкою уроку з зарубіжної літератури на тему: «Поезія Лорки». Мета уроку: розвивати навички аналізу поетичного тексту,  формувати в учнів вміння складати монологічні висловлювання на основі спостережень за мовним матеріалом, оцінювання культурно-мистецьких явищ; сприяти утвердженню гуманістичного світогляду особистості, розвивати творчу уяву, образне та креативне мислення. Структура уроку відповідає методиці «псевдоперевернутого классу» (The Faux-Flipped Classroom). Така модель дозволяє учням дивитися відео на уроці й після цього виконувати відповідні завдання. Родзинкою уроку було використання інтерактивного плакату. Учні  працювали в групах з різними інтерпретаціями перекладу поезії Лорки «Гітара», проводили дослідження (компаративний аналіз).  Під час уроку використано методи «мікрофон», «ланцюжок», «ключових питань».

Остапчук Н.М. презентувала з методичну розробку уроку  зарубіжної літератури на тему «А, може, зірки винуваті?» (за романом Джона Гріна). Мета уроку: створити умови для ознайомлення здобувачів освіти із творчістю сучасного письменника Д. Ґріна, сприяти вдосконаленню навичок  аналізу художнього твору, розвивати критичне мислення, уміння презентувати результати своєї роботи; сприяти формуванню пізнавальної, інформаційної та полікультурної компетентностей, творчої самостійної діяльності, вихованню значущих загальнолюдських цінностей здобувачів освіти. Структура уроку відповідає методиці інтерактивного навчання. Родзинка уроку – демонстрація та робота з атмосферним буктрейлером, який створила учениця центру. Учні були розділені на три групи і працювали з сюжетною канвою твору. Під час уроку використано прийоми «уважний глядач», «карта персонажів», «розсипані слова», «розгадування ребуса».

Бажаємо всім педагогічним працівникам здоров’я, творчого натхнення, душевної рівноваги!