Всеукраїнський вебінар «Дуальна форма навчання у ЗП(ПТ)О – підвищення якості освіти з урахуванням вимог роботодавців»
Дуальна форма навчання – це поєднання роботи і навчання, коли кваліфікованого робітника заклад освіти готує разом із підприємством. А зацікавленість роботодавців полягає у бажанні отримати молодого фахівця, максимально вмотивованого до роботи одразу після завершення навчання. Метою дуальної форми навчання є – налагодження ефективної співпраці закладів освіти з ринком праці та створення реальних можливостей для впливу фахівців ринку на зміст освітніх програм.
18 листопада 2020 року у Науково-методичному центрі професійно-технічної освіти у Запорізькій області відбувся Всеукраїнський вебінар за темою «Дуальна форма навчання у ЗП(ПТ)О – підвищення якості освіти з урахуванням вимог роботодавців».
У заході взяли участь педагогічні працівники закладів професійної (професійно-технічної) освіти таких областей: Волинської, Дніпропетровської, Запорізької, Кіровоградської, Тернопільської, Харківської, Херсонської та Черкаської.
Вітальним словом відкрила вебінар Світлана Петерик, заступник директора з навчальної роботи Науково-методичного центру професійно-технічної освіти у Запорізькій області.
У ході онлайн-заходу представники закладів розкрили такі питання:
- «Впровадження елементів дуальної форми навчання у професійну підготовку кваліфікованих робітників регіону», Світлана Бабенко, методист Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Черкаській області;
- «Дуальна освіта, як механізм подолання розриву між теорією та практикою, освітою та виробництвом при підготовці кваліфікованих робітників гірничого профілю ДПТНЗ «Першотравенський гірничий ліцей», Юлія Гордієнко, заступник директора з навчально-виробничої роботи ДПТНЗ «Першотравенський гірничий ліцей»;
- «Дуальна форма навчання з професії «Машиніст електровоза, електрослюсар (слюсар) черговий та з ремонту устаткування», Валентина Агаларова, майстер виробничого навчання ДНЗ «Дніпрорудненський професійний ліцей»;
- «Ефективний досвід впровадження дуальної системи з професії «Оператор на автоматичних та напівавтоматичних лініях у деревообробленні», Світлана Дукельська, викладач Володимир-Волинського вищого професійного училища;
- «Впровадження дуальної форми у заклади професійної (професійно-технічної) освіти Тернопільської області за 2019-2020 н.р.», Володимир Басарабчук, методист Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Тернопільській області;
- «Дуальна форма здобуття освіти як одна з моделей поліпшення якості підготовки фахівців з професії «Оператор поштового зв`язку», Лідія Веремьєва, заступник директора з навчально-виробничої роботи ДПТНЗ «Херсонський професійний ліцей зв’язку та поліграфії»;
- «Навчаємося працюючи. Ефективна практика впровадження дуальної форми навчання», Оксана Яценко, директор Центральноукраїнського вищого професійного училища імені Миколи Федоровського;
- «Соціальне партнерство – шлях до ефективного забезпечення якісної підготовки кваліфікованих робітників в умовах реалізації дуальної форми здобуття освіти», Оксана Родченко, заступник директора з навчально-виробничої роботи Люботинського професійного ліцею залізничного транспорту;
- «Впровадження елементів дуальної форми навчання у професійну підготовку кваліфікованих робітників у ДПТНЗ «Нікопольський центр професійної освіти», Тетяна Мещерякова, старший майстер ДПТНЗ «Нікопольський центр професійної освіти».
Під час виступу в онлайн-заході спікери висвітлили власний досвід впровадження дуальної форми навчання в освітній процес. Закцентували увагу на перевагах здобуття професійної освіти за дуальною формою, як для роботодавців, так і закладів П(ПТ)О. І наголосили, що насамперед, це корисно для молодого кваліфікованого робітника, який по завершенню навчання може, за бажанням, працевлаштовуватись на підприємство.
На завершення вебінару учасники висловили подяку організатору та виступаючим за можливість обмінятись корисним досвідом.