Інноваційна освітня діяльність всеукраїнського рівня

13 лютого 2020 року відбулося засідання комісії з професійної педагогіки, психології та змісту професійно-технічної освіти Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України.

Відкрила засідання комісії академік-секретар Відділення професійної освіти і освіти дорослих НАПН України, доктор педагогічних наук, професор, дійсний член НАПН України Ничкало Нелля Григорівна.

На засіданні заслуховувалась інформація про хід і результати інноваційної освітньої діяльності всеукраїнського рівня на базі закладів професійної (професійно-технічної) освіти. Всього було розглянуто і обговорено матеріали восьми експериментальних робіт.

Звіт про хід і виконання експерименту всеукраїнського рівня за темою «Організація професійної підготовки майбутніх кваліфікованих робітників за дуальною формою здобуття освіти» на базі ДПТНЗ «Дніпровський центр професійно-технічної освіти», Науково-методичний центр професійно-технічної освіти у Запорізькій області, ДНЗ «Запорізьке машинобудівне вище професійне училище», ДНЗ «Одеське вище професійне училище морського туристичного сервісу», ДНЗ «Київське регіональне вище професійне училище будівництва», Решетилівського професійного аграрного ліцею імені І.Г. Боровенського Полтавської області оприлюднила його науковий керівник Кулалаєва Наталя Валеріївна, завідувач лабораторії технологій професійного навчання Інституту професійно-технічної освіти НАПН України, кандидат хімічних наук, доцент.

В рамках своєї доповіді Наталя Валеріївна презентувала практичний посібник «Організація дуальної форми навчання у закладах професійної (професійно-технічної) освіти». Практичний посібник містить нормативні документи, що регламентують упровадження дуальної форми здобуття освіти в професійну підготовку майбутніх кваліфікованих робітників, зарубіжний досвід дуальної системи професійної освіти і навчання, методику організації професійної підготовки майбутніх кваліфікованих робітників у ЗП(ПТ)О на модульно-компетентнісній основі, діагностувальний інструментарій навчальних досягнень учнів в умовах дуальної форми навчання тощо.

У підсумковій частині засідання Ничкало Нелля Григорівна проінформувала учасників і запрошених гостей про найближчі перспективи щодо реформування освітньої галузі.