Майстер-класи з образотворчого мистецтва

Майстер-клас в освітній практиці підготовки кваліфікованих робітників художнього профілю є формою творчого показу, що сприяє розвитку художнього сприйняття, творчих здібностей та композиційного мислення.

Така форма організації діяльності забезпечує якісне опанування здобувачами освіти новими компетентностями, техніками під час практичних занять з живопису та малюнку, пленерних виходів; підвищує ефективність профорієнтаційних заходів. Багаторічний педагогічний досвід дозволив розробити комплекс майстер-класів, які б позитивно впливали на розвиток художньо-образного мислення юних митців, розвивали професійну спостережливість, стимулювали креативність.

В основі системи майстер-класів, що з успіхом використовую вже тривалий час, лежить методика «блискавка». Особливість методики – в демонстрації вміння виконувати акварельний етюд з натури від композиційного пошуку, етапів виконання роботи, створення художнього образу, до завершальних елементів, деталізації і узагальнення в короткотривалий проміжок часу. Застосування методики «блискавка» при проведенні експрес майстер-класів, розвиває зорову, колірну пам’ять, підвищує  самостійність учнів  в прийнятті творчого рішення в композиції, підвищує рівень засвоєння принципів і  прийомів етюдного акварельного живопису.

Апробацію методики, яка з успіхом використовувалась в освітньому процесі при підготовці кваліфікованих робітників з професії «Живописець», було вирішено здійснити в ході профорієнтаційних заходів серед учнів закладів художнього профілю Запоріжжя і області.

Учням школи мистецтв № 3,  художньої школи, які відвідали ДНЗ «Запорізьке вище професійне училище», було запропоновано майстер-клас з написання етюду тварин (котів і птахів) в техніці “Алла прима”. Підготовка до творчого «дійства» почалася з невеличкої екскурсії по закладу освіти, огляду виставок робіт випускників і здобувачів освіти училища. Рівень професіоналізму представлених робіт, досягнутий за той невеликий проміжок часу, протягом якого триває опанування професією Живописець, вразило не лише учнів, а й педагогів, що їх супроводжували.

А далі  почалася «казка» живопису… Наслідування учнями прийомів, продемонстрованих в ході майстер-класу, створило незабутні емоції,  творчу атмосферу, результатом якої стали етюди, на яких оживали коти з химерними очима, гривами, вусами. Колір просто плавився під рухом пензля, фарба сама творила цікаві і фантастичні форми.

У дитячій художній  школі міста Вільнянськ учасникам майстер класу було запропоновано спробувати сили в написанні зимових птахів.

Дивовижно було спостерігати, з яким натхненням і радістю в ході   експрес-заняття працюють учні.    Найактивнішу участь в майстер класі взяли викладачі та директор школи.

Методика, яка з успіхом використовується в освітньому процесі ДНЗ «Запорізьке ВПУ» для підготовки здобувачів освіти професій художнього напряму, показала ефективність і в ході зазначених профорієнтаційних заходів, знайшла підтримку і зацікавленість у колег.

Високий рівень професіоналізму педагогів, якість навчання в нашому училищі – гарантія отримання необхідних компетентностей, знань, навиків для підлітків, які тільки зараз починають замислюватися і визначатися з майбутньою професією, – наших абітурієнтів.

Для них, майбутніх художників, дизайнерів, цікаво творити нове, вишукувати ідеї, розробляти майстер-класи.

Прокоф’єв Євген,
викладач
ДНЗ «Запорізьке ВПУ»