Протідія булінгу

З метою формування сприятливого психоемоційного середовища навчального закладу, що включає систему взаємовідносин між усіма суб’єктами освітнього процесу, й організації діяльності з попередження та викорінення будь-яких видів насильства, в ДНЗ «Запорізьке вище професійне училище» було організовано і проведено інтерактивне заняття з елементами тренінгу «Протидія булінгу», на яке було запрошено головного фахівця відділу правопросвіщення і взаємодії з суб’єктами безоплатної первинної правової допомоги першого Запорізького міського центру з надання безоплатної первинної правової допомоги Безверхну Світлану Олегівну.

Учні групи, які навчаються за професією «Декоратор вітрин. Флорист» отримали інформацію про такі поняття як буллінг і мобінг, як про різко негативні явища життя. Дізналися в чому може бути причина виникнення конфліктної ситуації, до чого вона може привести і як знайти шляхи її вирішення.

Англійське слово буллінг (bullying, від bully – хуліган, забіяка, задирака, грубіян, насильник) означає залякування, фізичний або психологічний терор, спрямований на те, щоб викликати в іншого страх і тим самим підпорядкувати його собі. Раніше це було просто життєве поняття, але в останні 20 років воно стало міжнародним соціально-психологічним і педагогічним терміном, за яким стоїть ціла сукупність соціальних, психологічних і педагогічних проблем.

Соціальний педагог Сергєєва Олена Анатоліївна дала можливість учням подивитися відеоролик «Булінг» https://www.youtube.com/watch?time_continue=97&v=orCvbpkrtVw і висловити свою думку з приводу побаченого, акцентуючи увагу на поняттях психологічне і фізичне насильство, зміцнюючи тим самим особистісний ресурс кожного учня, з метою протистояння негативному впливу.

За допомогою тренінгової програми Світлана Олегівна показала, що у кожного людини є якості, які вона може використовувати для протистояння психологічному і фізичному насильству.

В результаті проведеної роботи формувалося негативне ставлення учнів до таких понять, як буллінг, моббинг, насильство, агресія, розвивалися такі моральні якості, як толерантність, доброта, милосердя, співчуття і нетерпимість до будь-якого виду насильства.

Сєргєєва О.А.,
соціальний педагог
ДНЗ «Запорізьке ВПУ»