Проєктування уроку на засадах коучингу

Коучинг – це не просто техніка….
Це шлях управління, шлях спілкування людей, шлях роздумів, шлях існування.

                                                                                       Джон Уітмор

Від сучасної системи професійної освіти суспільство очікує підготовки й виховання вільної, відповідальної особистості, яка усвідомлює право вибору і вміє цей вибір здійснювати. Сучасний освітній процес направлений на здобувачів освіти, роль педагога більш схожа на ту, що відіграє тренер або консультант, та полягає у тому, щоб направляти здобувачів освіти, розкриваючи і використовуючи при цьому їхній власний внутрішній потенціал. Однією із інтерактивних технологій сучасної освіти є коучинг, адже мета коучингу – допомогти молоді розібратися у власних здібностях та навчитись їх використовувати з максимальною для себе користю і перспективою.

У Науково-методичному центрі професійно-технічної освіти у Запорізькій області 22-23 лютого 2020 року відбулися тренінгові заняття «Проєктування уроку на засадах коучингу».

Організатор заходів – Науково-методичний центр професійно-технічної освіти у Запорізькій області, провела тренінги коуч-консультант Юлія Прокопенко. До участі було запрошено педагогічних працівників закладів професійної (професійно-технічної) та фахової передвищої освіти.

Мета події – забезпечення високої якості професійної підготовки у закладах освіти області та впровадження в освітній процес нових форм, методів і технологій.

Тренінг розпочався з налагодження взаємодії та знайомства. Учасникам було запропоновано  визначити свої емоції на початку тренінгу за допомогою малюнків, а також висловити свої очікування від заходу.

Під час першої частини «Інтегральний підхід до освітнього процесу» учасники дізналися визначення поняття «коучинг», чим відрізняється коучинг від інших видів надання допомоги особистості, проаналізували причини актуальності коучингу в освіті. Розглядалися базові принципи та правила коучингу. Юлія Прокопенко ознайомила учасників з одним із інструментів коучингу: моделлю GROW, за допомогою якої можна побудувати як роботу на уроці, так і пропрацювати самостійно свою задачу.

Дуже цікавою виявилась вправа з колесом життєвого балансу – ефективною коучинговою технікою, яка дає можливість зрозуміти: з чого складається ваше життя; що для вас дійсно важливо; зміна в якій області спричинить кардинальні поліпшення у вашому житті; які кроки ви можете зробити, щоб вже протягом найближчих 72 годин поліпшити своє життя.

На наступному етапі тренінгу педагоги дізнались про коуч-інструменти та шляхи їх впровадження: соціальний розвиток інтелекту людини як інструмент розуміння емоційного стану здобувача освіти впродовж уроку; техніка «Кошик ідей» як аналіз ресурсів та вибір стратегії протягом уроку.

Під час третьої частини тренінгу учасники поглибили розуміння про розкриття внутрішнього потенціалу людини за допомогою техніки «Вікно Johari», головна мета якої – запропонувати та отримати зворотній зв’язок (відгук). Завдяки цій техніці здобувачі освіти виконують вправи, і в результаті цього процесу формують різні області, які її складають.

На завершальному етапі учасникам було запропоновано підібрати зображення, яке відображає їх враження і настрій після тренінгу. Як зазначили педагоги під час фінальної рефлексії, вони впевнилися, що у людини є усі необхідні ресурси для досягнення успіху; треба навчатись на успішних прикладах, а не на помилках; орієнтуватись не на проблему, а на її вирішення.

Під час тренінгу панувала дружня та невимушена атмосфера, усі  отримали гарний настрій, із задоволенням малювали, мріяли і просто щиро сміялись. Учасники отримали заряд енергії від зустрічі, спілкування, колективного виконання цікавих завдань.

Наприкінці педагогічні працівники отримали дипломи учасників тренінгу.

Презентація

Більше фото за посиланням у спільноті фейсбука “Освітній конвент”