Вебінар «Творчість як одна із складових педагогічних компетенцій на уроках біології та хімії за допомогою електронного посібника-квеста «Біологічна мозаїка»

14 травня 2019 року у Науково-методичному центрі професійно-технічної освіти у Запорізькій області відбувся вебінар за темою «Творчість як одна із складових педагогічних компетенцій на уроках біології та хімії за допомогою електронного посібника-квеста «Біологічна мозаїка».

Спікерами були викладачі хімії та біології ДНЗ «Мелітопольський багатопрофільний центр професійно-технічної освіти» Вертелицька Н.В. та Должкова В.В.

Наталія Володимирівна звернула увагу, що біологія та хімія, як предмети природничо-гуманітарного циклу, повинні сприяти формуванню світогляду учнів, інтелектуально розвивати і сприяти самостійному мисленню. За аналізом праць науковців можна визначити такі ключові компоненти професійної компетентності, як інформаційна, комунікативна, продуктивна, автономізація, моральна, психологічна, предметна, соціальна, математична та особисті якості викладача.

Спікер наголосила, що з огляду на показники педагогічної компетентності педагога, можна стверджувати, що під професійною компетентністю педагога слід розуміти таку пошукову діяльність, коли на основі бази знань, умінь, навичок та усвідомленого розуміння своєї ролі в суспільстві, безперервного самовдосконалення й саморозвитку особистості він забезпечує оптимальний варіант організації освітнього процесу з метою формування творчої особистості.

Вікторія Василівна разом зі своєю колежанкою, у ході вебінару, поділились досвідом використання посібника-квеста «Біологічна мозаїка». Акцентували увагу на те, що використання нових інноваційних засобів навчання були і залишаються актуальними впродовж всього періоду впровадження інформаційних технологій в освітній процес. Продемонстрували на слайдах презентації, як виглядає електронний посібник-квест, він  має дещо інший стиль навчання, у якому немає чітко вираженої орієнтації на послідовне і лінійне вивчення матеріалу. Електронний посібник-квест «Біологічна мозаїка» складається з чотирьох розділів: вступ, молекулярний рівень, клітинний рівень і організмовий рівень. Матеріали розділені на незалежні один від іншого модулі, кожен із яких дає цілісне уявлення про певний розділ біології. Гіпертекст у посібнику містить невеликі тексти, анімаційні пояснення матеріалу, багато відео фрагментів, які можна доповнювати, корегувати, змінювати структуру і вносити свої зміни.

Ґрунтуючись на напрацюваннях, спікери звернули увагу, що електронний посібник – це своєрідний конструктор, який кожен викладач може наповнити своїм змістом, використовуючи при цьому свої напрацювання.  І таким чином, кожен зможе створити щось нове, при цьому виразивши  свої творчі здібності та  індивідуальність.

Учасники вебінару висловили подяку спікерам за цікаву доповідь.

Презентація

Лабораторна робота