Засідання обласної секції методистів закладів професійної (професійно-технічної) освіти

У сучасних умовах реформування професійної (професійно-технічної) освіти відбуваються зміни і в методичній роботі. Методичний супровід викладача, майстра виробничого навчання необхідний на будь-якому етапі їх самовдосконалення, зростання професійної компетентності. Методичного супроводу потребують як молоді фахівці, так і досвідчені.

Основні виклики освіти сьогодення пов’язані з підготовкою педагогічного працівника до роботи в умовах Нової української школи.

Нині професійним закладам освіти потрібен педагог-новатор, який працює у форматі творчих шукань, налаштований на атмосферу співпраці з учнями, експеримент, дослідження, впровадження новітніх освітніх технологій у навчальний процес.

Саме такі питання розглядались на семінарі-практикумі методистів «Сучасні форми методичної роботи з педагогічними працівниками в закладах професійної (професійно-технічної) освіти», проведеному на базі Науково-методичного центру професійно-технічної освіти у Запорізькій області 20 вересня 2018 року.

Заступник директора центру Петерик С.М. привітала присутніх на засіданні, побажала плідної й результативної праці.

У роботі семінару-практикуму взяла участь Кулалаєва Н.В., кандидат хімічних наук, доцент, завідувач лабораторії технологій професійного навчання Інституту професійно-технічної освіти НАПН України.

Наталя Валеріївна, використовуючи презентацію, ціково і змістовно розповіла про використання педагогічних технологій у професійній підготовці майбутніх фахівців.

Зосереджно, натхненно, творчо працювали методисти у групах над створенням презентації «Інноваційні педагогічні технології у професійній підготовці майбутніх фахівців», а потім креативно представляли досліджувані сучасні технології навчання.

Нідерман Н.К., методист НМЦ ПТО у Запорізькій області, підвела підсумки моніторингу стану методичної роботи у закладах професійної (професійно-технічної) освіти за 2017-2018 н.р., відзначила сумлінну роботу всіх методистів, вказала на досягнення окремих навчальних закладів, звернула увагу на підготовку до освітянських виставок, які проводяться у м. Києві.

Презентований досвід організації системної роботи з підвищення професійної кваліфікації педагогічних працівників, упровадження в навчально-виховний процес сучасних інноваційних технологій у ДНЗ «Мелітопольське вище професійне училище» (Дирбаба О.Г., методист училища) отримав схвальну оцінку від учасників семінару-практикуму.

Заслуговує на увагу досвід ДНЗ «Запорізьке машинобудівне вище професійне училище» щодо організації методичної роботи. Заступник директора з методичної роботи Пискун Т.В. висвітлила сумлінну працю педагогічного колективу над упровадженням елементів дуальної форми навчання у професійну підготовку кваліфікованих робітників. На базі училища в 2018/2019 н.р. планується створення навчально-практичного центру «Механічна обробка металу».

Заклад започаткував добру традицію: видання методичного альманаху як підсумку та аналізу методичної роботи за рік. В естетично оформленому виданні – вагома робота команди високопрофесійних педагогічних працівників за навчальний рік: розробки уроків, позакласних заходів, предметних тижнів тощо.

Заступник директора з навчально-методичної роботи ДНЗ «Запорізький професійний торгово-кулінарний ліцей» Савельєва О.І. поділилася досвідом роботи щодо проведення майстер-класів, що сприяють розвитку творчих здібностей учнів; зосередила увагу на розроблених методичних напрацюваннях.

Єрмоленко Н.В., методист ДНЗ «Запорізький професійний ліцей залізничного транспорту», розповіла про пізнавальний профорієнтаційний квест «Робітничий орієнтир» для учнів загальноосвітніх шкіл, проведений на базі ліцею.

Відкритість і доброзичливість, взаєморозуміння, корисний обмін досвідом – така атмосфера панувала на зібранні.

Нідерман Н.К., методист НМЦ ПТО у Запорізькій області, подякувала усім методистам за плідну роботу, якісну підготовку до семінару, побажала успіхів на освітянській ниві, професійного зростання, родинного затишку, благополуччя і добра.

“Інноваційні педагогічні технології у професійній підготовці майбутніх фахівців” (Кулалаєва Н.В.)

“Інноваційні форми як засіб удосконалення професійних компетентностей педагогів” (Дирбаба О.Г.)

“Про актуальне в методичній діяльності” (Савєльєва О.І.)

“Модель методичної роботи”